Sunday, October 30, 2005

eestlaste russofoobia. mõnikord on mul tunne, et ainult mina näen, et see on absurdne ja ajuvaba. õnneks olen kohanud inimesi, kes samuti asjasse suhtuvad. ma ei olegi ainuke, kes kurvastab, kui näeb, et üks inimene vihkab teist inimest. kes kurvastab, kui näeb, et inimesed üksteist põlgavad.
ma ei pane kellelegi pahaks, kui ta oma rahvuse üle uhke on, aga see ei tohiks olla pime kriitikavaba uhkus. eestlaste kultuur on tore, maailma mitmekesistav ja säilitamist vajav. täpselt nagu iga teinegi kultuur. eestlased on tore rahvus. nagu iga teinegi.
rääkides rahvusest, kahtlen üldse, et see rahvusriikide värk kõige mõistlikum on. jah, see on mugav, aga liialt vähe räägitakse sellest, milliseid probleeme see tekitab. milliseid valestimõistmisi. ja kuigi ma usun, et igal inimesel on õigus oma rahvuse määramisele, oma kultuurile, võiks see kultuur ja rahvus olla midagi iseenesest, mitte teiste rahvuste või kultuuride eitamine või välistamine. me oleme ise keegi; mitte... me ei ole nemad.

No comments: