Wednesday, December 10, 2008

keskmises eesti koolis on poisse-tüdrukuid pooleks. mida kõrgemat kooliastet vaadata, seda suuremaks muutub tüdrukute osakaal. võrdle näiteks sugude osakaalu põhikoolis, gümnaasiumis ja kõrgkoolis! kogemus räägib ka sellest, et poiste toimetulek koolis on kehvem, nt põhikooli lõpueksami matemaatikast sooritas 2008.aastal 737 poissi ja 628 tüdrukut. selle juures oli poiste keskmine tulemus ca 29 punkti ja tüdrukutel vastav näitaja ligikaudu 34 punkti eksamil, kus on võimalik maksimum 50 punkti. siin on mure koht.
aga veel natuke infot - EHIS-e andmetel jagunes eelmisel õppeaastal õpetajaskond üldhariduses järgmiselt - ca 2100 meest ja 12900 naist. haridus eestis näib olevat mingil moel... naistekeskne.
ma nüüd karjun ette ja taha ära, et kõik see, mis mind muretsema paneb ei ole midagi naiste või tüdrukute vastu. muretsema paneb asjaolu poolte eesti laste raskem seis haridusmaastikul. (loomulikult ei ole tegemist võitlusväljaga. edukas poiss saab ikka hakkama. ja kehvade tulemustega tüdruk jääb ikka pingeridades tahapoole.) küsimus on milleski laiemas. küsimus on selles, kas koolis on piisavalt mõlema soo esindajaid positiivseteks eeskujudeks, mida vajavad nii poisid kui tüdrukud. küsimus on selles, kas sugudevahelise erinevusega õppimises arvestatakse piisavalt. eks ole seda teemat juba kedratud ja kedratud, vastused olemas. vastust ei ole aga küsimusele, mida teha olukorra parandamiseks.
ja veel... astudes sisse ükskõik millisesse eesti üldhariduskooli, kardaksin ma juhusliku õpetaja juurde minna küsimustega "millised on poiste ja tüdrukute vahelised erinevused, mida te õpetamisel arvestate? ja kuidas te seda teete?". tõenäosus mõtestatud vastus saada näib väike. ma tean, et see näib ränk ebaõiglus, et ma nii kirjutan. mul ei ole tegelikult piisavalt alust sellise üldistuse tegemiseks. aga sisetunne jääb. sest isegi kui meil ei ole riiklikku plaani poiste toimetuleku parandamiseks, et neil oleks kooli lõpetades võrdsed võimalused, suudaks teadlikud õpetajad (olgu nad mehed või naised) mõndagi ära teha.
For most of history,
Anonymous was a woman.
Virginia Woolf

2 comments:

Kaarel Nurk said...

Kuna mul pole tahtmist valutada südant selle olukorra tagajärgede pärast ühiskonnale tervikuna, olen egoistlikult rõõmus tarkade tüdrukute piisava hulga üle:)

tonujyr said...

kuradi suhkrutüki otsija! :P
aga põhimõtteliselt olen nõus. eesti naiste hariduse üle ei saa kurta.
siiski teine aspekt ka - meessoost eeskujusid ja suhtlemist meestega vajavad ka noored tüdrukud naiseks kasvamisel.